Od 1 czerwca 2016 wprowadziliśmy nową formę identyfikacji członków Liturgicznej Służby Ołtarza Diecezji Kieleckiej.
Nowe legitymacje Liturgicznej Służby Ołtarza Diecezji Kieleckiej łączą ze sobą prostotę oraz nowoczesność, ponieważ:
- są wielkości dowodu osobistego
- każdy ministrant ma własne zdjęcie + dane osobowe i parafialne
- każda karta posiada unikalny kod RFID
- Legitymacje są wielkości karty kredytowej. Idealnie nadają się do włożenia do portfela czy legitymacji szkolnej. Są nowoczesne, bo wydrukowane na specjalnej plastikowej karcie. Są spersonalizowane, czyli zawierają dane konkretnego ministranta znajdującego się na zdjęciu. Posiadają unikalny kod RFID, który pozwala na dodatkowe użytkowanie karty poprzez czytniki komputerowe (np. automatyczne zliczanie punktów). – jeśli, któryś z księży byłby zainteresowany zakupem urządzenia, to prosimy o kontakt pod adres mailowy dlsodk@gmail.com w celu przedstawienia oferty na urządzenia zliczające.
Jak zamówić legitymację?
1. Wprowadzamy dane poprzez formularz, do którego link zamieszczony jest na dole tej strony.
- Imię
- Nazwisko
- Data urodzenia
- Data przyjęcia do służby
(ze starej legitymacji, bądź podać sam rok a za dzień i miesiąc 09.03. – Wspomnienie Św. Dominika Savio) - Miejsce zamieszkania
- Stopień (ministrant, lektor, ceremoniarz, akolita, animator)
- Parafia (wezwanie i miejscowość)
- Zdjęcie
(zdjęcie, bądź jego skan w formacie .jpg – dobrej jakości; twarz powinna być skierowana na wprost, tak jak na zdjęciach do legitymacji lub dowodu osobistego)
2. Po wysłaniu zamówienia pojawi się komunikat o pomyślnym złożeniu zamówienia.
3. Na adres mailowy zostanie wysłanie potwierdzenie złożenia zamówienia.
4. Po złożeniu zamówienia kontaktujemy się z ks. Mariuszem Kałką, u którego potwierdzamy złożenie oraz dokonujemy u niego opłaty za legitymację w cenie 15 zł za sztukę.
5. Po uregulowaniu płatności, karty zostaną spersonalizowane i wysłane do parafii.
Najczęściej zadawane pytania:
Czy animator może wysłać zgłoszenia i zamówienia?
W imieniu księdza opiekuna z parafii wyznaczony animator może zająć się całością organizacji przesyłania danych, zdjęć i dostarczenia wpłaty. Najlepiej jednak, by legitymacje przychodziły na konkretną parafię, na nazwisko księdza opiekuna.
Co zrobić gdy mamy więcej zgłoszeń?
Każdą osobę należy wpisać oddzielnie i przesłać jej zdjęcie. Gdy mamy więcej osób, najlepiej przesyłać zgłoszenia jedno za drugim by było wiadomo, że są to wszystkie zamówione legitymacje z danej Parafii. Warto by zgłoszeniami zajęli się animatorzy, by odciążyć księdza opiekuna od wpisywania wielu danych.
Nie znamy daty przyjęcia do służby liturgicznej. Co teraz?
W takim przypadku staramy się ustalić konkretny rok przyjęcia do służby w Parafii, a jako datę dzienną wpisujemy 09 marca, czyli wspomnienie św. Dominika.
Dlaczego w legitymacjach znajduje się tylko kilka stopni ministranckich, a nie np. inne jak ministrant światła, krzyża itp.?
Stopnie ministranckie zostają wpisane na legitymacje według aktualnie obowiązującego Dyrektorium Duszpasterstwa Służby Liturgicznej, wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski. Wspomniane dyrektorium przewiduje takie właśnie stopnie: Ministrant, lektor, akolita, ceremoniarz, animator.